Zet een stel ondernemers aan tafel en ze komen met de meest creatieve ideeën op de proppen. Carin Wormsbecher, eigenaar van drukkerij Wedding uit Harderwijk, opperde het plan om met een eigenwijs stel entrepreneurs een tijdschrift te maken over het spannende vak ondernemen. Het resultaat is deze eenmalige uitgave van GEWOON…DOEN!
‘Zou het niet leuk zijn om een gedrukt tijdschrift uit te geven waarin 100 ondernemers hun ervaring en visie delen?’ vroeg Carin Wormsbecher zich hardop af. Iedereen aan tafel was onmiddellijk enthousiast. Ad Broere (schrijver van “Een menselijke economie”), Arko van Brakel (schrijver van “Iedereen ondernemer”), Henk Smit (van ambachtscentrum Driekant), Peter van der Vliet (van Bruggenbouwer met passie) en Carin Wormsbecher sloegen de handen ineen en gingen direct aan de slag.
Het concept dat ze voor ogen hadden was simpel: verzamel 100 inspirerende verhalen over bezielend ondernemen in één magazine. De kosten en distributie liggen in handen van de ondernemers zelf. Elke deelnemer investeert 100 euro in dit project en met een oplage van 10.000 exemplaren krijgt iedere ondernemer 100 stuks die hij kan verspreiden onder zijn klanten en zakenrelaties.
Bijzondere totstandkoming
Het idee sloeg erg goed aan. Binnen twee weken schreven 99 ondernemers hun persoonlijk verhaal op. Het bewijs dat een goed idee ook razendsnel uitgevoerd kan worden. GEWOON…DOEN! is een magazine geworden vol met inspirerende ideeën, suggesties en verhalen die uitnodigen om zelf ook in beweging te komen. Het magazine telt 124 pagina’s en de cleane vormgeving in zwart/wit past goed bij het down to earth karakter van de ondernemers.
Donderdagmiddag 9 december 2009 werden de exemplaren van GEWOON…DOEN! overhandigd aan de 99 auteurs. Deze bijeenkomst vindt plaats bij Drukkerij Wedding in Harderwijk. Naast de lancering van het magazine, ging woensdag 9 december ook de bijbehorende website in de lucht: www.gewoondoenonline.nl
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO