Toen ik recentelijk mijn eerste column op “gekopklanten” publiceerde kreeg ik een reactie van een hele goede vriend van mij. Zijn insteek was dat ik toch wel heel kritisch ben en dat ik moet oppassen dat zoiets niet tegen je gaat werken. Want je weet namelijk nooit of je nog een keer zaken moet doen met een betrokken bedrijf. Hij gaf zelf wel aan het helemaal eens te zijn met mijn kritiek op de klantgerichtheid en service van bedrijven. Sterker nog, hij had zelf diverse (negatieve) ervaringen op dit gebied.
Eigenlijk ben ik gewoon stomverbaasd. Zijn we in Nederland dan tegenwoordig zo murw door slechte ervaringen dat we “bang” zijn om dit aan te kaarten? Ik weet zeker dat iedereen wel één of meerdere slechte ervaringen de afgelopen jaren heeft gehad met telecom-, kabel-, energiebedrijven, restaurants, winkels etc, etc. Het kan toch niet zo zijn dat we dit maar gewoon zijn gaan vinden?
Het is zeker niet mijn intentie om bedrijven en/of organisaties in een kwaad daglicht te willen stellen . Maar persoonlijk ben ik wel van mening dat ik als klant toch een redelijk serviceniveau mag verwachten. Ik hoop dat bedrijven die zichzelf terugvinden op “gekopklanten” dit zien als een kans en er daadwerkelijk ook iets mee doen. Want u weet; de meeste klanten klagen niet, ze komen gewoon niet meer terug! Daarbij wordt elke slechte ervaring wel gemiddeld zeven keer doorverteld aan andere personen………
Waar vind ik toepasbare kennis en gedeelde ervaringen?
Probeer het Pro-abonnement een maand gratis
En krijg toegang tot de kennisbank. 110 onderwerpen, kritisch, wars van hypes, interactief en geselecteerd op wat wél werkt.
Word een PRO