Dan hebt u als CEO (eindelijk) een Visie, 'iets' waarmee de organisatie vooruit kan, en dan? Hoe communiceer je nu die Visie? Hoe krijgt u iedereen mee?
Dat het essentieel is dat je die Visie communiceert, en liefst z.s.m. na uw aanstelling, dat blijkt uit een onderzoek door het Center for Creative Leadership (CCL): 40% van de CEO's faalt in de 1e 18 maanden dat zij in hun (nieuwe) functie zijn. Belangrijkste reden: zij zijn niet in staat om een, c.q. hun, Visie te communiceren.
Daarom & om u te helpen: 9 stappen.
"A leader's vision isn't worth much if it doesn't take hold in the organization. And it won't go far without effective communication. A vision describes some achievement or future state that the organization will accomplish or realize. A vision has to be shared in order to do what it is meant to do: inspire, clarify and focus the work."
al dus CCL.
Hoe vertel je nu die boodschap? Hoe deelt u uw Visie? Hoe zet u uw Visie om tot Actie in de Organisatie?
- => Stories. When you tell a good story, you give life to a vision.
- => The elevator speech. Every leader needs to be able to communicate the vision in a clear, brief way.
- => Multiple media. The more channels of communication you use, the better your chance of creating an organization that "gets" the vision.
- => Talk to me. Individualize the vision by engaging others in one-on-one conversations.
- => Draw a crowd. Identify key players, communicators, stakeholders and supporters throughout the organization who will motivate others to reflect on and be engaged with the vision.
- => Go outside. Communicate to external customers, partners and vendors with advertising and public relations campaigns, catalogs, announcements and other statements.
- => Make memories. Create metaphors, figures of speech and slogans -- and find creative ways to use them.
- => Guide the expedition. Use visual aids and updates to keep everyone aware of the progress you are making toward your vision.
- => Back it up. If you're talking it up, be sure to back it up with actions and behaviors.
Dat laatste dat heet dan: Je Commitment Communiceren, je commitment letterlijk laten zien; essentieel! Want als u 100% gecommitteerd bent aan uw eigen Visie (overigens, wie is dat niet?) dan zijn de genoemde stappen een fluitje van een cent. Sterker nog: waarschijnlijk zijn ze niet eens (meer) nodig en zit u ook na 18 maanden gewoon nog op uw plek!
Deel uw ervaringen op ManagementSite
Wij zijn altijd op zoek naar ervaringen uit de praktijk, wat werkt wel, wat niet.
SCHRIJF MEE, word een pro! >>