Global Business 2000

the business case of AOL-Time Warner

After the sensational acquisition of a blue chip representative of the old economy, Time Warner, by AOL, a representative of the new economy, nothing seems to be Holy anymore. Nobody can deny that the world in the last years has changed drastically. We seem to be in the grip of a new power concentration in which future market strengths online may count more than shareholders' value in the short term. Not only do entrepreneurs promote this thinking, but much of the well-known "solid" financial world does as well. Are we definitely facing a new value model or are we working on a new concept for the emperor without clothes? That is a question we will try to answer in this article, along with another - Is a crisis already close-at-hand or will we maintain e...

Eric Hennekam
Een bijzonder bijdrage van van Rost van Tonningen. Vooral stellingen 3 en 4 spreken mij aan. De Universiteit van de Verenigde Naties in Tokio ondersteunt deze stellingen.
Alex van Groningen
Goed geschreven verhaal. Echter die beurscrash blijf uit simpelweg omdat er teveel geld is dat men toch echt niet op een spaarrekening gaat zetten. En de traditionele bedrijven? Het ziet er naar uit dat ze allemaal liggen te slapen. Terwijl de koek verdeeld wordt op het www.
Burt Rost van Tonningen
Reactie op Alex van Groningen:dat teveel aan geld zal een geduchte klap krijgen als er een substantiele beurscrash komt en wat overblijft zal wellicht niet meer worden geinvesteerd of geconsumeerd vgl Japan in de negentiger jaren

Meer over Globalisering