- Case 1: Fast moving traditionalist, Pepsi Cola
- Case 2: Traditionalist and innovator, McDonald's
- Struggle between Old and New Economy
- Many took the lessons: Online allure grows for traditional companies
- No future for stand alone E-tail?
- Emerging alliances between the old and new
- The fight in the supply chain
- The great opportunities for brands
- From the 4 P's to "focused client share"
- One-to-one marketing
- Conclusions
- Summary: the first lessons of E-marketing
Case 1: Fast moving traditionalist, Pepsi Cola
PepsiCo spent $3.3 billion in 1998 to acquire Tropicana, the leading U.S. orange juice brand and surpassed Campbell as the third largest U.S. grocery brand in late January 2000. Pepsi owns the snack brand Frito-Lay and by just accounting for a quarter of sales from this activity, they now...
Ik ben momenteel bezig met een vergelijk tussen de oude 4 p's en de nieuwe 4p's. Bestaan deze nog wel etc.
Ik doe dit aan de hand van Wehkamp als een case studie (voor mijn studie economie). Ik vroeg mij af of u eventueel mij aanvullende informatie kan toesturen en dan voornamelijk of het verschil tussen de oude- en nieuwe 4p's. Ik denk dat in realtie tot wehkamp vooral de place erg belangrijk is.
bij voorbaat dank
met vriendelijke groet
thomas Laffree