Opleiding: Word, Excel en Outlook
In de cursus Word, Excel en Outlook ontdek je de belangrijkste functies van Word, Excel en Outlook, zodat je deze tools kunt toepassen tijdens werkzaamheden waardoor je efficiënter te werk kunt gaan.De cursus Word, Excel en Outlook is geschikt voor iedereen die hun kennis van Word, Excel en Outlook willen uitbreiden en efficiënter willen werken.
Na afloop van deze cursus:
- Beschik je over de basisvaardigheden van Word, Excel en Outlook
- Ben je in staat om zelfstandig met deze applicaties te werken
- Kun je gegevens invoeren, bewerken en analyseren
- Kun je kolommen, tabellen en formulieren gebruiken in documenten
- Ben je in staat om een opgeruimde en overzichtelijke mailbox te beheren
Deelname aan deze cursus vereist geen specifieke voorkennis.
Het onderstaande programma bevat de standaard onderwerpen voor deze training. Als maatwerk-specialist passen we het programma graag aan op basis van de leerbehoeften uit jouw organisatie.
Introductie en basisvaardigheden
- Introductie tot de interfaces van Word, Excel en Outlook
- Documenten en werkbladen openen, opslaan en printen
- Basis tekstbewerking en cel bewerking: knippen, kopiëren en plakken in Word en Excel
- Navigeren door de interface van Outlook en het versturen van e-mails
Gegevensbeheer en opmaak
- Gegevens invoeren, bewerken en opmaken in Excel
- Tekst opmaken in Word: lettertypen, lettergroottes en kleuren
- Gebruik van stijlen en sjablonen in Word voor consistente opmaak
- Beheren van contactpersonen en agenda-afspraken in Outlook
Geavanceerde tools en functies
- Werken met formules en functies in Excel: optellen, gemiddeldes berekenen en meer
- Zoeken en vervangen van tekst in Word
- Invoegen en bewerken van tabellen en grafieken in zowel Word als Excel
- Gebruik van regels en filters om e-mails te organiseren in Outlook
Samenwerken en correcties
- Documenten en werkmappen delen en in real-time samenwerken in Word en Excel
- Gebruik van opmerkingen en correcties bijhouden in Word
- Beveiligen van documenten en werkbladen met wachtwoorden in Word en Excel
- Delen van agenda's en samenwerkingsopties in Outlook
Professionele document- en gegevenspresentatie
- Gebruik van kopteksten, voetteksten en paginanummers in Word
- Creëren van inhoudsopgaven en indexen in Word
- Opmaakopties voor cellen en tabellen in Excel
- Grafieken en tabellen maken en bewerken in Excel voor visuele presentatie
- Een overzichtelijke en georganiseerde mailbox beheren in Outlook
Bij het volgen van deze cursus krijg je de beschikking over naslagwerk dat is ontwikkeld door specialisten. In het naslagwerk vind je een overzicht van de theorie, praktijkoefeningen en examenvragen.
Na het afronden van deze cursus ontvang je het officiële ExplainiT certificaat ‘Word, Excel en Outlook’.
Aanpak
Voor onze aanpak maken we onderscheid tussen een open-inschrijving, incompany training en een gebruikersadoptie traject. De aanpak in de praktijk stemmen onze ervaren adviseurs, consultants en trainers samen met je af.
Incompany & Maatwerk
Deze training wordt ook verzorgd als een incompany en maatwerk training. Bij incompany en maatwerk trainingen doen we alles in samenspraak. Samen met jou worden behoeften geïnventariseerd, doelstellingen geformuleerd, programma's opgesteld en resultaat afspraken gemaakt.