Opleiding: Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C) - Virtual Classroom

Je werkt als communicatie- of marketingprofessional en je wilt je op strategisch niveau ontwikkelen op het gebied van innovaties als AI binnen de marketing.

Deze Masterclass wordt aangeboden op C-...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Als marketingprofessional is het van belang dat je op de hoogte bent van de laatste technologische ontwikkelingen binnen het vakgebied. Denk aan de opkomst van kunstmatige intelligentie (AI) en het gebruik van (social) media als een belangrijk communicatiemiddel. Tijdens de vakopleiding Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C) leer je deze middelen strategisch te gebruiken bij het identificeren en boeien van je klant. Je gaat aan de slag met contentcreatie en bekijkt welke contentvormen het meest relevant zijn voor jouw organisatie. Zo weet je straks precies welk middel je via welk kanaal kunt inzetten om je doelgroep te bereiken, nu en ...

In dit programma leer je hoe je innovaties zo soepel mogelijk kunt doorvoeren op elk niveau. Daarnaast stap je in de wereld van artificial intelligence en andere innovaties in data en tech die relevant zijn binnen de marketing. Je leert om te gaan met de voor- en nadelen van de digitalisering van bedrijfscommunicatie, zoals effectieve beeldtaal en contentcreatie, maar ook fake news en desinformatie. Door je kennis van innovatiemodellen te verdiepen kun jij mogelijke risico's op voorhand signaleren. Vervolgens leer je tussentijdse evaluaties uitvoeren, waarmee je de uitrol van innovaties tijdig kunt bijsturen.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Conceptontwikkeling en Marketinginnovatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Innovatie: proces en resultaten
o Product- en dienstinnovatie
o Naar een excellente klantervaring
o Procesinnovatie
o Conceptontwikkeling en design thinking
o Duurzame innovatie
o Business model innovatie
o Effectief innoveren

Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal

4 maanden

Vakopleiding

SRM-MKTCMKTI|Marketingtech en Innovatie (SRM MKT C)

Brand Owner

Meer...
€2.135
ex. BTW
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Innovatiemanagement
Innovatie
Niveau
Duur
4 maanden
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
Cedeo
CRKBO en BTW-vrijstelling