Opleiding: Customer Experience (SRM MKT C) - Dag
Je bent (online) marketeer of manager met een functie op HBO-niveau en je hebt een verbindende rol betreffende sales, marketing en systemen. Je wilt bij de tijd blijven en je verder ontwikkelen op ...
Hoe vind je de juiste balans tussen winstgevendheid en klantgerichtheid? Met deze opleiding van SRM verdiep je je in de customer journey en ga je aan de hand van marktonderzoek en data-analyses je klanten begeleiden van oriëntatie tot aankoop. Daarbij leer je ook wat artificial intelligence (AI) voor jou als marketeer kan betekenen en duik je in de customer lifecycle analyse en klanttevredenheid, gemeten als NPS.
In deze opleiding verdiep je je samen met een ervaren trainer en je medestudenten in de customer journey, waarbij je aandacht leert hebben voor de customer value en bedenkt hoe je deze kunt laten toenemen. Je leert een sterke CRM-strategie opzetten aan de hand van klantgedrag. Daarbij verdiep je je in trends in data en AI en bekijk je welke aspecten je kunt toepassen in jouw organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal
Masterclass CRM en Loyalty (SRM C)
(6 bijeenkomsten)
o Customer lifecycle analyse en klanttevredenheid (NPS)
o Analyse en CRM-uitdaging
o Van klantwaardeanalyse naar een CRM-strategie
o Marketing automation
o Customer databronnen en datamanagement
o Verandermanagement en plateauplanning
o Kritische succesfactoren
o Juridische aspecten
3 maanden
Vakopleiding
SRM-MKTCCUSTE|Customer Experience (SRM MKT C)
Brand Owner