Opleiding: Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C) - Dag
Je bent communicatieprofessional, -manager of -adviseur en je wilt je kennis en vaardigheden verdiepen op het gebied van AI en strategische communicatie.
Deze opleiding wordt aangeboden op C-nivea...
Wil je als communicatieprofessional succesvol blijven, dan is het essentieel om je kennis en vaardigheden op het gebied van communicatie, data en AI te blijven ontwikkelen. De vakopleiding Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C) is hier perfect voor. Je leert de visie, missie en doelen van jouw organisatie strategisch in te zetten, intern en extern, online en offline. Daarnaast weet je welke contentvormen het effectiefst zijn voor jouw organisatie en leer je hoe je AI kunt inzetten om op het gebied van datagedreven communicatie optimale resultaten te behalen.
Tijdens deze vakopleiding leer je stapsgewijs hoe je van organisatiestrategie tot online communicatiestrategie komt. Je gaat gericht aan de slag met analysemethoden en planmodellen en je leert op een gevorderde manier kijken naar data, zodat je deze kunt gebruiken in jouw opzet van een communicatiestrategie. Daarnaast leer je om te gaan met de voor- en nadelen van de digitalisering van bedrijfscommunicatie en verdiep je je in trends in data en tech, zoals ChatGPT. Je leert wat deze ontwikkelingen kunnen betekenen voor de communicatie binnen jouw organisatie.
De volgende onderwerpen komen aan bod:
Masterclass Strategische Communicatie (SRM C)
(6 bijeenkomsten)
o Corporate communicatie, positie, functie en rollen
o Visie, missie, purpose, identiteit en waarden
o Van organisatiedoelen en strategie naar communicatiedoelen en strategie
o Krachtenveld, omgeving en stakeholders
o Imago, reputatie, legitimatie en vertrouwen; MVO
o Communicatievisie en de 'Communicatieve organisatie'
o Arbeidsmarktcommunicatie, public affairs en lobby
o Analysemethoden en planmodellen
Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)
o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal
4 maanden
Vakopleiding
SRM-COMCDGCS|Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C)
Brand Owner