Opleiding: Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C) - Dag

Je bent communicatieprofessional, -manager of -adviseur en je wilt je kennis en vaardigheden verdiepen op het gebied van AI en strategische communicatie.

Deze opleiding wordt aangeboden op C-nivea...

Wil je als communicatieprofessional succesvol blijven, dan is het essentieel om je kennis en vaardigheden op het gebied van communicatie, data en AI te blijven ontwikkelen. De vakopleiding Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C) is hier perfect voor. Je leert de visie, missie en doelen van jouw organisatie strategisch in te zetten, intern en extern, online en offline. Daarnaast weet je welke contentvormen het effectiefst zijn voor jouw organisatie en leer je hoe je AI kunt inzetten om op het gebied van datagedreven communicatie optimale resultaten te behalen.

Tijdens deze vakopleiding leer je stapsgewijs hoe je van organisatiestrategie tot online communicatiestrategie komt. Je gaat gericht aan de slag met analysemethoden en planmodellen en je leert op een gevorderde manier kijken naar data, zodat je deze kunt gebruiken in jouw opzet van een communicatiestrategie. Daarnaast leer je om te gaan met de voor- en nadelen van de digitalisering van bedrijfscommunicatie en verdiep je je in trends in data en tech, zoals ChatGPT. Je leert wat deze ontwikkelingen kunnen betekenen voor de communicatie binnen jouw organisatie.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Strategische Communicatie (SRM C)
(6 bijeenkomsten)

o Corporate communicatie, positie, functie en rollen
o Visie, missie, purpose, identiteit en waarden
o Van organisatiedoelen en strategie naar communicatiedoelen en strategie
o Krachtenveld, omgeving en stakeholders
o Imago, reputatie, legitimatie en vertrouwen; MVO
o Communicatievisie en de 'Communicatieve organisatie'
o Arbeidsmarktcommunicatie, public affairs en lobby
o Analysemethoden en planmodellen

Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal

4 maanden

Vakopleiding

SRM-COMCDGCS|Datagedreven Communicatiestrategie (SRM COM C)

Brand Owner

Meer...
€2.995
ex. BTW
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Niveau
Duur
4 maanden
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Tijden en locaties
Amsterdam
vr 25 okt. 2024
Amsterdam
vr 21 mrt. 2025
Eindhoven
vr 21 mrt. 2025
Rotterdam
vr 21 mrt. 2025
Utrecht
vr 21 mrt. 2025
Zwolle
vr 21 mrt. 2025
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
CRKBO en BTW-vrijstelling
Cedeo