Opleiding: Communicatietechnologie en Media (SRM COM C) - Virtual Classroom

Je werkt als communicatieprofessional, communicatiemanager of communicatieadviseur en je wilt je op strategisch niveau ontwikkelen met een focus op de combinatie tussen AI, media en communicatie.

...

In de Virtual Classroom wordt de klasruimte digitaal nagebootst en volg je live les via de computer. De lessen zijn klassikaal en interactief, waardoor de les niet heel anders is dan normaal. Je kunt tijdens de les direct vragen stellen aan de docent, werken aan opdrachten en discussiëren met medestudenten. Op deze manier kun je veilig vanuit huis studeren. Het enige dat je nodig hebt is een werkende internetverbinding. Je ontvangt duidelijke instructies over het inloggen en het gebruik en er is technische ondersteuning mochten er problemen zijn.

Als communicatieprofessional is het essentieel om up-to-date te blijven als het gaat om datagedreven communicatie, kunstmatige intelligentie (AI) en nieuws- en social media. Je moet weten hoe je business intelligence (BI) kunt inzetten als strategisch instrument en hoe big data en algoritmen tegenwoordig het verschil maken in de communicatie. Dat geldt ook voor het effectief inzetten en monitoren van nieuws- en social media: als communicatieprofessional van nu moet je ervoor zorgen dat je de organisatie meeneemt in de laatste trends en dat deze succesvol actief is op de socials op basis van het social-mediabeleid. De vakopleiding Commu...

Tijdens de vakopleiding besteed je aandacht aan alle relevante thema’s op het vlak van BI, AI, algoritmen en digitale communicatie. Je leert om te gaan met de voor- en nadelen van de digitalisering van bedrijfscommunicatie en je verdiept je in trends in data en tech, zoals ChatGPT. Ook leer je hoe je binnen jouw organisatie online hulpmiddelen strategisch kunt inzetten in de communicatie, waarbij je weet welke netwerken het efficiëntst zijn voor het uitwisselen van nieuws. Tot slot verdiep je je in het belang van transparantie en het nut van mediatraining voor woordvoerders en bestuurders.

De volgende onderwerpen komen aan bod:

Masterclass Data en AI voor Communicatie (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Update trends in data, tech, online, AI, GPT
o Social media, platformen en community's
o Business Intelligence, management data, datawarehousing
o Fake News, desinformatie & polarisatie
o Datagedreven communiceren met KPI's
o Artificial Intelligence, algoritmen en bias
o (Generatieve) AI, communicatie en contentcreatie
o Content: effectieve digitale taal & beeldtaal

Masterclass Communicatie en Media (SRM C)
(4 bijeenkomsten)

o Actuele medialandschap, nieuws- en social media, on- en off line
o Medialogica: trends, opinievorming, hypes, influencers
o Relatie met nieuwsmedia & journalisten
o Managen van nieuws bij issues en crisis
o Woordvoering voor verschillende mediatypen
o Regie op informatiestromen, webcare, newsroom
o Transparantie, integriteit, betrouwbaarheid
o Mediatraining woordvoerder en bestuurder

3 maanden

Vakopleiding

SRM-COMCCOMMTM|Communicatietechnologie en Media (SRM COM C)

Brand Owner

Meer...
€2.135
ex. BTW
Aangeboden door
SRM
Onderwerp
Niveau
Duur
3 maanden
Taal
nl
Type product
opleiding
Lesvorm
Klassikaal
Tijdstip
Overdag
Keurmerken aanbieder
NIMA Education Partner
CRKBO en BTW-vrijstelling
Cedeo