Opleiding: Social advertising op Facebook & Instagram
Wat ga je leren in de training?
Tijdens deze eendaagse fysieke training leer je stapsgewijs hoe je een effectieve social advertising campagne op Facebook en Instagram (Meta advertising) kunt opzetten. Je maakt kennis met de belangrijkste advertentiestrategieën, de basis van de Facebook-Pixel, verschillende advertentievormen, afrekenmodellen, en de budget- en planningsaspecten van je campagne. Aan het einde van de training ben je in staat om zelfstandig Facebook en Instagram campagnes op te zetten en te beheren.
Inhoud van de training:
De workshop behandelt de volgende leerdoelen:
- Basiskennis om zelfstandig aan de slag te gaan met advertentiecampagnes op Facebook en Instagram.
- Toepassen van betaalde advertentiestrategieën op Facebook en Instagram.
- Zelf een advertentiecampagne opzetten op Facebook en Instagram.
- Analyseren en rapporteren over de prestaties van een advertentiecampagne.
Programma:
- Welkom en introductie
- Advertentiestrategieën voor Facebook & Instagram advertising
- Targeting mogelijkheden voor Facebook & Instagram advertising
- Starten met je eigen campagne
- Rapporteren en analyseren van advertentiecampagnes
- Praktijkcases van deelnemers
- Q&A en afronding
Voor wie bedoeld?
Deze workshop is bedoeld voor medewerkers op operationeel niveau die zich willen specialiseren in social media advertising. Het is ideaal voor marketingprofessionals, communicatieadviseurs, en iedereen die betrokken is bij het opzetten en beheren van advertentiecampagnes op Facebook en Instagram. Voor deelname aan de workshop is een Meta advertentieaccount (met bijbehorende Facebook/Instagram account) vereist !