Opleiding: Iris Academy: Master Management Marketingcommunicatie in 14 stappen

Wat moet de marketingcommunicatieprofessional en communicatieadviseur van nu weten om een ​​echte professional of adviseur te kunnen zijn? Zeker in een marketingcommunicatielandschap dat zo snel verandert en steeds meer mogelijkheden biedt, worden keuzes, planmatig te werk gaan en écht begrijpen hoe de verschillende planelementen zich tot elkaar verhouden nog belangrijker. "Marketingcommunicatie in 14 stappen" is dé praktijkgerichte marketing vakopleiding met alle belangrijke marketingcommunicatie-onderwerpen, die met elkaar het fundament en het strategisch marketingcommunicatieplan vormen voor de echte marketingcommunicatieprofessional. 

Deze opleiding wordt gegeven door de auteurs van het bekroonde en veelgebruikte boek  Marketingcommunicatie in 14 stappen: Guy van Liemt en Gert Koot. Zij hebben veel ervaring in het ontwikkelen en verzorgen van marketing- en communicatieopleidingen. Daarnaast adviseren zij diverse organisaties in hun merk-, marketing- en communicatiebeleid.  

 ProgrammaVrijdag 8 november 

De organisatie en marketing als context voor marketingcommunicatie

  • De organisatie en de organisatie-identiteit als relevante context: organisatievisie, -missie, -waarden, -doelen en -strategieën
  • Marketingdoelstelling & -strategie
  • Marketingdoelgroepen & behoeften; segmentatie en targeting
  • Marketinganalyse, het fundament: inclusief trends & ontwikkelingen: wat is er aan de hand?

Vrijdag 15 november

Van merkidentiteit & positionering tot consumer/human insights

  • Positionering & merkidentiteit inclusief de meervoudige merkidentiteit (Hamburgermodel)
  • De verschillende marketingcommunicatiedoelgroepen (strategie = kiezen)
  • De marketingcommunicatiebarrière als het centrale marketingcommunicatievraagstuk
  • Consumer en customer (human) insights als haakjes om de barrière op te lossen

Vrijdag 22 november

Vaststelling marketingcommunicatiedoelstellingen & -strategie en vertaalslag in centraal creatief concept 

  • De diverse marketingcommunicatiebudgetteringsmethoden
  • Kiezen van de marketingcommunicatiedoelstellingen
  • Marketingcommunicatiestrategie, waaronder de keuze voor de propositie en de marketingcommunicatievormen om de marketingcommunicatiedoelstelling te realiseren
  • De 6 fasen van het creatieve ontwikkelingsproces
  • Beoordelen van creatieve concepten en uitingen in de praktijk

Vrijdag 29 november

Marketingcommunicatieplan en Wrap-up  

  • De marketingcommunicatiemiddelenmix als logisch vervolg op de keuzes in de marketingcommunicatiestrategie met als doel het realiseren van de marketingcommunicatiedoelstellingen 
  • Maken van het marketingcommunicatieplan inclusief de middelenmix, rekeninghoudend met plaats en tijd van de marketingcommunicatie (juiste boodschap, juiste persoon, juiste plaats, juiste moment)
  • Meten van de effectiviteit van marketingcommunicatie: het marketingcommunicatiemiddelen-effectiviteitsmodel.
  • De terugkoppeling: en nu de stappen weer terug. Heb  je een logische plan?
  • Evaluatie: methoden & technieken om de verschillende marketingcommunicatie-elementen van je plan te toetsen.
  • Samenvatting van alle 14 stappen.
Meer...
€2.795
ex. BTW
Aangeboden door
NIMA
Onderwerp
Marketingcommunicatie
Niveau
HBO
Looptijd
4 dagen
Taal
nl
Type product
training
Lesvorm
Klassikaal
Aantal deelnemers
Max: 25
Tijdstip
Avond, Overdag
Tijden en locaties
DoubleTree by Hilton Royal Parc Van Weerden Poelmanweg 406, 3769 MN Soestduinen
vr 8 nov. 2024