De route naar continu verbeteren: slaag- en faalfactoren. Continue resultaatverbetering als kenmerk van team- en organisatiecultuur. Praktijkervaringen, inzichten, instrumenten, voorbeelden en tips.
Hoe continu verbeteren in organisaties realiseren?
De route naar continu verbeteren: slaag- en faalfactoren.
Continu verbeteren: Slimmer werken. Anders organiseren. Teamgeest
Wat is er normaler dan in het reguliere werk regelmatig overleggen over de vraag ‘Wat kan er beter’. Hier ligt een groot potentieel. Soms lukt het om dit potentieel voluit te benutten. De kern is dat de teams waaruit de organisatie is opgebouwd de verantwoordelijkheid voor resultaat-verbetering oppakken.
Jammer genoeg spreekt dat niet vanzelf. Sinds jaar en dag worden tal van instrumenten en modellen gemobiliseerd om dit mogelijk te maken. Kaizen, Kanban, Six Sigma en Lean getuigen hiervan. Recent verschaffen Agile, Scrum en Oplossingsgericht Werken ook hulpmiddelen. Als de modellen en hulpmiddelen nie...