De belangrijkste trends mbt corporate communicatie. Welke communicatie-middelen gebruiken? Communicatie tijdens crisistijden. De corporate reputatie en de zin en onzin van reputatie-scan en reputatie-onderzoek.Bedrijfsimago en de social media. Bent u al bekend met 'conversational leadership'? Transparantie is noodzakelijk. Hoe aanpakken. Vragen en antwoorden. Tegenspraak kan blunders voorkomen. Voorbeelden en tips voor effectieve corporate communicatie. Hoe de nieuwe media inzetten?
Een leider moet het verhaal kunnen vertellen over waar zijn organisatie staat en naar toegaat. Zonder een krachtig verhaal wordt een organisatie speelbal van de omstandigheden, verliest het draagvlak bij medewerkers en vertrouwen van klanten.
Open organisatie / communicatie
Bepaalde informatie kan niet worden gedeeld, bijvoorbeeld om je concurrenten niet wijzer te maken dan ze al zijn. Of uit privacy-oogpunt. Daar moet dus beleid voor worden gemaakt. Managers en medewerkers zijn vaak moeilijk te bewegen om open te zijn over hun werk, vorderingen daarin en vooral eventuele tegenslagen daarbij. Het is allemaal geen reden om dan maar af te wachten. Naar een open cultuur toegroeien is geen rocket science, met aantal eenvoudige stappen is veel te bereiken >>.